NOURUL NADHIEYA

Being a bit too proud could be borderline boastful, support me at my weakness, loves & encourages my future!
Be Good.Pretty.
Strong.Tour Consultant.Table Tennis Player.
Hakuna Matata!
UiTMSABOSTM
SUPERMAN AAFH

INSTAGRAM ♥ TWITTER ♥ FACEBOOK ♥ NOURUL NADHIEYA

loveallahfirst:

Childrens of GAZA wants to tell you a story…
The victory of Allah is near InshaAllah..

(via s-nurfatin)

Alwanizolkifli (via alwanizolkifli)

(via cahaya-kesayanganku)

Bila kita rasa sayang Allah, kita mesti taknak rasa kehilangan.

"Kehilangan apa?"

—- Iman.

(via nurul-qalbi)

(via cahaya-kesayanganku)

Aku pejam mata.
Berbisik dalam doa.

Tuhan,
Lindungi saudara kami di sana.
Kuatkan mereka dengan pertolonganMu,
Berilah kemenangan kepada islam di sana ya Tuhan,
Kabulkanlah.

Ini doa terdalam.
Dari hati—
Untuk kalian,
Palestin bumi bertuah.

(Bung Karno, 1933)

(Source: goresanrasa, via sugar2kapas)

Ada saatnya dalam hidupmu, engkau ingin sendiri saja bersama angin, menceritakan seluruh rahasia, lalu meneteskan air mata.

Marie Lu, Champion (via vrban)

(via thefitlesbian)

That’s why I’m sorry. I’m sorry because you shouldn’t have to be everything to me. I had you, but I’d forgotten that I had myself too. It’s a new feeling, something I’m getting used to.

pensel-dan-kertas:

Kita nampak dia kuat dan selalu menguatkan
Tapi ada masa, dia jugak perlukan bahu 
untuk menangis 

Mungkin, tika kali pertama kita lihat dia menangis
Tapi, Tuhan dah berkali-kali lihat dia menangis
saat bersujud di atas sejadah 

Mengerti atau tidak? 
Manusia tetap manusia. Dia tetap punya hati. 
Hatinya tetap akan terluka walaupun dia pasang muka selamba 

:)

(via cahaya-kesayanganku)

blessedbeing22:

faraa—faraway:

Ya Allah, replace my sadness with hope.

Ya Allah, replace my anxiety with reassurance.

Ya Allah, replace my depression with happiness.

Ya Allah, replace my desires with the desire to please You.

Ya Allah, replace my weakness with strength.

Ya Allah, replace my reliance on this dunya with tawwakul.

Ya Allah, replace this darkness inside of me with the light of Islam.

(Source: faraa-faraway, via s-nurfatin)

(via nurul-qalbi)

(via cahaya-kesayanganku)

Bersama,
acapkali buat aku luka.

Ya,
bernanah pedih.
Yang disimpan jauh dalam sudut hati yang kelam.

Teman.

Mungkin,
Mungkin saja jarak itu lebih indah.

Agar kita tahu apa erti mengalah
Agar hati tahu ke mana seharusnya diri menyerah.

Dan
kemana seharusnya jasad
beralih arah.

Bukan tidak cinta.
Tetapi kerna cintalah,
Berdiam dan sepi,
Itu kan jadi lebih indah.

Jaga diri,
Jaga hati.

Pasti kan merindui.
Tetapi aku letak engkau dalam jagaan Ilahi.

Dn moga aku,

Bukan seperti dulu lagi.

Tuhan,
Moga.

(via penulisbuta)

Andai saja mereka yang ada di luar bertemu dengan diriku di tumblr ini,
Pasti mereka tidak menyangka aku pernah terluka sebegitu dalam.
Namun ketahuilah seberapa kerap aku menulis disini,
Hakikatnya aku masih punya banyak rahsia yang hanya aku luahkan pada Tuhan.
Kerana Allah yang menguatkan hati untuk terus berjuang dalam getir hidup.
Dan aku harap kamu pun begitu.
Usah terlalu meluah di alam maya.
Simpan untuk luahan hujung sujud nanti…
Percayalah,ia lebih mendamaikan. =)

tak sedarkah akan dikau? aku x prnah minta wang dan ringgit,itu dan ini,intan dan permata,harta melimpah luah,aku cuma mnta kasih dan sayang,perhatian,belas kasihan,rindu,terima kekurangan aku,tapi sayang kau x prnah sedar dan xakan sedar dan tahu,terima kasih untuk segalanya

(via kisahdarisyurga)

(via sugar2kapas)

Luka yang ada,
Tak payah mana pun nak baik semula.

Boleh je,aku merangkak pakai kaki aku
Jahit sendiri sendiri dulu.

Tapi,
Aku sengaja biar bernanah luka.

Aku nak tengok sejauh mana kau rasa sakit aku.
Kau peduli ke,atau kau buat buat buta mata.

— dah lama dah pun berlalu. (Ni kisah dulu)

Luka aku sekarang,dah sembuh.

Tapi sayang,bukan jari kau jahit luka aku.

Ada yang lebih kemas jahitan.
— tuhan.

TotallyLayouts has Tumblr Themes, Twitter Backgrounds, Facebook Covers, Tumblr Music Player and Tumblr Follower Counter